vrijdag 30 december 2011

Dag 1&2 New York, Corning Museum of Glass, Niagara Falls

Om 9:45am kwam ik na een lange reis eindelijk aan op LaGuardia Airport. Helaas zou mama pas om 7.15pm aankomen dus dit betekende dat ik me zo ongeveer 10 uur lang op het vliegveld moest zien te vermaken. Opzich ging die tijd redelijk snel en kwam mama's vlucht eindelijk aan! Allebei moe van de lange vluchten gingen we op zoek naar degene die ons op zou pikken en naar het hotel zou brengen. Het duurde nog even voordat we haar gevonden en helaas omdat ze nog een ander stel moest ophalen die maar niet kwam opdagen hebben we nog een hele tijd moeten wachten voor dat we naar het hotel gingen. Zo rond een uurtje of 1.00am konden we slapen, maar niet voor lang want de wakker stond alweer om 6:30am!

De volgende dag werden we wel wat moe wakker maar het waren heerlijke bedden dus wat we hebben geslapen was goed! Rond een uur of 7.00am reden we weg van het hotel op weg naar Chinatown, New York city, om daar wat te ontbijten. We kozen voor simpel en gingen naar McDonalds om een heerlijk ontbijtje te nuttigen. Daarna de bus weer in en gingen we op weg naar de Niagara Fals, waren we ergens in de avond pas zouden aankomen, lange reis dus! Rond een uurtje of 2.00pm maakten we een stop bij het Corning Museum of Glass, dit is een museum waar ze allemaal kunst dat bestaat ui glas hebben, het was lekker om even uit de bus te zijn en er waren mooie dingen te zien dus dat was leuk, zo'n 2 uurtjes later gingen we weer op weg richting de Canadese grens.

Toen we zo'n ongeveer 2 uur van de Niagara Falls vandaag waren kreeg de bus helaas pech, een van de banden moest vervangen worden. Gelukkig konden we stoppen bij een wegrestaurant en konden we daar gelijk avondeten, wat eigenlijk wel prima uitkwam. Na zo'n 2 uur was de bus gelukkig weer gemaakt en konden we verder. Eenmaal aangekomen bij de watervallen stapten we uit in een prachtig sneeuw landschap. Het was rond een uurtje of 9:00pm en de watervallen waren heel verlicht. Het was erg mooi! Na een tijdje te hebben genoten van het uitzicht gingen we de bus weer in op weg naar het hotel.

Het hotel waar we nu zitten zit zo'n 30 minuten van de Niagara Falls en is heerlijk luxe! Gelijk nadat we aankwamen een duikje genomen in het zwembad (nouja mama dan) en daarna heerlijk het bubbelbad in! Daarna was het tijd om te gaan slapen want morgen weer vroeg op, naar de andere kant van de Niagara Falls en daarna naar Boston!