dinsdag 27 december 2011

Christmas and Goodbyes

Dit weekend was het Christmas! Vrijdag begonnen we al met het versieren van gingerbread houses en zaterdag hebben we de hele dag koekjes, cakes en taarten gebakken voor zondag! Op Christmas eve zijn we naar de kerk geweest en s'avonds moesten we vroeg naar bed want Santa Claus was al onderweg!

Kerst is hier heel anders dan bij ons, zowieso kennen ze geen tweede kerstdag en eigenlijk draait het vooral om de kerstman en zijn cadeautjes! Op kerstochtend had ik dan ook al rond een uur of 7 kinderen op mijn bed springen die de cadeautjes maar al te graag wilden openmaken. En toen ik beneden kwam stonden overal onder en rondom de kerstboom cadeautjes! Het was heel gezellig zo samen in pyjama cadeautjes uitpakken en terwijl nog lang niet alles was uitgepakt gingen we ons toch aankleden om om 10 uur naar de kerk te gaan. In de dienst zongen we “Happy Birthday” voor Jezus en aten we een verjaardagstaart, klonk een beetje raar maar is in principe best wel logisch want het is Jezus zijn verjaardag. Terug thuis trokken we weer heerlijk onze pyjamas aan en opende de rest van de cadeautjes! Daarna was het gewoon gezellig spelletjes doen en toen eind van de middag oma kwam gingen we verder met de volgende traditie, het uitpakken van de stockings, oftewel de sokken die je altijd ziet aan de open haard! S’avonds hadden we een heerlijk diner en aten we als dessert onze vers gebakken cake en taart. Daarna hebben we nog tot zo ongeveer 2 uur s’nachts spelletjes gedaan en kon ik terugkijken op een geweldige Christmas hier in California.

De volgende dag heb ik me voornamelijk bezig gehouden met mijn tas inpakken, ik zou morgen namelijk al vertrekken naar New York! Omdat ik te unorganized ben kreeg ik de koffer maar niet op het gewicht dat het moest zijn dus hielp Christine me de hele koffer te herpakken en toen was ik good to go! Die avond kwamen de buren nog gezellig langs voor een soort klein afscheidsfeestje, gezellig samen gegeten en weer de hele nacht spelletjes gedaan en just dance gespeeld op de Wii.

En dinsdag was het dan zover de laatste dag in California, de hele dag drong het eigenlijk niet echt tot me door. Eind van de middag zijn we gezellig uit eten geweest en daarna gingen we dan toch echt naar het vliegveld. Het afscheid was moeilijk, we zijn toch erg aan elkaar gaan hechten en ik wilde eigenlijk helemaal geen afscheid nemen!! Maar toch wil je ook wel weer graag naar huis dus moet je uiteindelijk wel! En toen was ik alweer onderweg naar New York voor nog heerlijk 2 weken reizen met mama!!