maandag 19 december 2011

City of Angels!

Dag 1:
Om 3:45am stond mijn wekker want vandaag ging ik naar Los Angeles vliegen. Ik vond het est wel eng eigenlijk zo helemaal in mijn uppie in de grote stad. Maar met goede moed ging ik toch maar, Mark bracht me naar Sacramento airport en om 6 uur zou ik gaan vliegen. Alles op het vliegveld ging vlekkeloos en in het vliegtuig had ik een plek bij het raam. Dat was wel vet want zo kon ik vanuit het vliegtuig het beroemde hollywood sign al zien: Los Angeles here I come! Nadat we geland waren had ik vrijwel gelijk de shuttle bus en aangekomen bij het station een metro dagkaart gekocht. En nog geen minuut later was ik alweer op zoek naar het hostel. Alles ging eigenlijk perfect en ik was, al zeg ik het zelf, best wel trots op mezelf dat alles zo goed ging! Aangekomen in de straat waar mijn hostel was zocht ik naar het goede nummer, ik kwam uit bij een gewoon huis en kreeg niet echt het gevoel dat dit goed kon zijn. Maar de deur was niet op slot dus voorzichtig deed ik de deur open en stond ik middenin een woonkamer. Nadat ik een paar tellen niet wist wat te doen wees een jongen me bij wie ik moest zijn. Ik was nog te vroeg om in te checken maar kon wel alvast wat spullen achterlaten. Daarna ging ik weer op weg naar Hollywood waar ik om 11.30am een bustour had geboekt. Ook deze keer ging het gelijk goed met het open vervoer en kwam ik anderhalfuur te vroeg voor mijn tour aan in Hollywood. Dus besloot ik maar te beginnen aan het lopen van the Walk of Fame. Ik dacht dat dit ongeveer 1 straat was maar het loopt door tot ongeveer 6 blokken! Om 11.30am stond ik klaar op de plek waar mijn bustour zou beginnen. Om 11.40am zag ik nog niks aankomen dus besloot ik ze toch maar even te bellen. Het bleek dat ik hun office moest zijn om me in te checken en dat daarna de bus zou komen, dus kwam ik aan in een rommelig en stoffig kantoor met slecht engels sprekende mensen en werd me ongeveer 5 keer beloofd dat de bus echt bijna zou komen. Ik had er niet zoveel vertrouwen meer in maar uiteindelijk kwam er toch een busje aanrijden met een open dak. Hier zat ik dan samen met een australisch boksteam en 2 aziatische meisjes in de bus en zo gingen we op weg. De gids was grappig en al had ik het gevoel dat hij de helft uit zijn duim zoog heb ik me toch prima vermaakt. Na zo'n 2 uur door hollywood, langs celebrity homes en door Beverly Hills te hebben gereden werden we weer gedropt midden in Hollywood. Daar nog even wat rond te hebben gelopen besloot ik de bus te nemen op weg naar Venice Beach. Ik had niet zo goed ingeschat dat dit nogal ver was dus toen ik uiteindelijk aankwam was het alweer bijna donker, maar gelukkig kon ik nog net genieten van een prachtige zon boven de zee wat een geweldig uitzicht gaf van de pier. Omdat het al donker werd besloot ik de verre reis weer terug te nemen op weg naar het hostel. Na ongeveer een uur in de bus te hebben gezeten naast een vieze oude man kon ik eindelijk die bus uit, ik moest nog 1 keer overstappen om bij het hostel te komen en dit ging weer zo gemakkelijk dat het bijna niet goed kon zijn. En helaas was dit laatste het geval, ik had de goede bus genomen maar in de verkeerde richting, waar ik na ongeveer 1o haltes pas achterkwam en toen, zoals ze dat hier noemen, in "the Hood", oftewel the Ghetto, terecht was gekomen, iets minder fijn dus. Gelukkig kwam de goede bus al snel en die bracht me veilig en wel naar het hostel. Daar kon ik dan eindelijk inchecken en kreeg ik een rondleiding, het zag er allemaal prima uit het was meer een soort groot huis dan een hostel en de eigenaren waren ook gewoon van mijn leeftijd. Ik ging al snel proberen te slapen want ik was erg moe en hoewel ze zeiden dat de quiet hours om 1:00am waren was het gewoon stil en kon ik heerlijk slapen zodat ik klaar was voor een volgende dag hier in Los Angeles!
Dag 2:
Na een prima nacht te hebben gehad in het hostel was ik klaar voor dag 2. Vandaag wilde ik naar de Griffith Observatory, een uitkijkpunt over de stad en daarna wilde ik de bus nemen naar Santa Monica. Vorige avond had ik al uitgeozcht welke bus ik moest nemen dus ik kon gelijk op pad. Eenmaal aangekomen bij het busstation had ik weer hetzelfde probleem als de voirge dag, welke richting moest ik op. Ik wachtte een tijdje bij het ene busstation maar toen de bus maar niet kwam besloot ik over te steken. Natuurlijk net toen ik overstak kwam de bus aan de andere kant aanrijden. Dus ik probeerde zo snel mogelijk weer terug te gaan om deze alsnog te halen en je zult het niet geloven maar precies op dat moment kwam ook de andere bus aanrijden, uiteindelijk dus allebei de bussen gemist helaas. Toen maar gewacht op de volgende bus en deze op de gok genomen en dit bleek de goede t zijn gelukkig. Aangekomen bij het station snel even wat ontbeten bij Wendy's (hamburgertent) inderdaad niet geweldig als ontbijt maar er was op dat moment niet echt een andere optie. Omdat de Griffith Observatory niet aan een bus of metro lijn ligt ging ik op zoek naar de shuttlebus alleen was deze nergens te vinden. Toen ik dacht hem uiteindelijk te hebben gevonden bracht deze me naar Hollywood, weer terug bij af dus. Maar ik was vastberaden die shuttle te vinden dus ging ik voor de tweede keer op zoektocht. Eindelijk aangekomen bij het goede busstation moest alleen de bus nog komen en dan was het me gelukt. Helaas zat ik net even een tijdje niet op te letten en toen precies reed de bus langs mijn neus voorbij. 3 kwartier gewacht op de volgende en toen zei de buschauffeur oo nog doodleuk: Hey you were here the other time to! DAT WEET IK JA. Uiteindelijk bij de observatory aangekomen en een prachtig uitzicht over de stad gezien en ook het hollywood sign van redelijk dichtbij. Nadat ik weer terug was in de stad was het even tijd voor een kopje koffie en een chocolade muffin bij de starbucks en daarna ging ik op weg naar Santa Monica. Door al mijn mislukte buspogingen was het een uurtje of half 5 alweer toen ik daar aankwam. Santa Monica heeft een super gaaf strand met een heel levendige pier. De pier heeft een eigen kermis en er zijn overal straatartiesten, het was er erg gezellig dus ik besloot te blijven tot het donker werd. Daarna ging ik weer op weg richting het hostel nadat ik eerst nog even wat gegeten had bij Denny's en wat lekkers had ingeslagen voor mijn lange treinreis van morgen terug naar Sacramento. Eenmaal aangekomen bij het hostel was ik weer lekker vroeg mijn bedje ingegaan om wat energie op te doen voor mijn laatste dagje van morgen!

Dag 3:
Laatste dagje alweer hier in Los Angeles! Rond 3.30pm begint mijn reis terug met de bus en de trein dus besloot ik vandaag maar even wat christmas shopping te doen, maar eest wilde ik nog even langs de haven van Los Angeles, Marina Del Rey. Natuurlijk had ik ook vandaag problemen met de bussen ik had geen kleingeld dus kon geen dagkaart kopen in de bus dus 20 minuten gelopen naar de eerste de beste winkel om wat klein geld te fixen. En een uurtje later dan gepland was ik eindelijk op weg, was een mooie haven maar er was verder niet veel te doen dus even een starbucks gepakt en daarna op weg naar The Grove, een groot winkelcentrum. Om hier te komen weer even lekker door "the Hood" gereden met de bus en bij de busstop gebabbelt met 2 hilarische donkere vrouwen met van die geweldige accenten. Eenmaal in the grove hing er een heerlijke kerstsfeer en het voelde eigenlijk meer als een pretpark dan een winkelcentrum. Eventjes wat kerst inkopen gedaan en daarna was het tijd om toch richting de trein te gaan. Na zo'n ongeveer 9 uur later kwam ik dan eindelijk weer aan in Sacramento. Good to be back en nu kan ik terugkijken op een super weekendje in the City of Angels!