zondag 14 augustus 2011

veilig aangekomen!

Gisterochtend om 9 uur stonden we dan op schiphol! Het was allemaal zo spannend, gelukkig werd ik bijgestaan door de hele familie en was het leuk om zo door iedereen uitgezwaaid te worden. Nu moest ik natuurlijk het vliegen helemaal alleen doen, maar dit ging gelukkig goed! Na eerst helemaal ondervraagd te zijn of iemand me geholpen had met inpakken en of diegene wel betrouwbaar is (Mattias en Mama) mocht ik eindelijk het vliegtuig in. Helaas had ik niet zelf een entertainment scherm en werden er op de grote schermen alleen vage films gedraaid, waardoor de tijd een stuk langzamer ging. Maar eindelijk na 8 uur vliegen kwam ik aan op Philadelphia. Daar aangekomen was ik het blauw-witte formulier vergeten in te vullen wat een beetje leidde tot gedoe, maar gelukkig hielp de mevrouw me en kwam dat allemaal goed. Na een hele tijd in de rij te hebben gestaan om mijn koffer in het andere vliegtuig te dumpen kwam ik aan bij de gate voor de vlucht naar Sacramento. Daar moest ik een paar uur wachten en heb ik bij een stopcontact gezeten en op mijn laptop me heerlijk vermaakt met sims 3 en nog wat series. Na een aantal uren ging ik weer vliegen en helaas had het vliegtuig nu helemaal geen schermen, wat ook wel weer vermakelijk was omdat de stewardessen dan nog alles leuk gingen uitbeelden enzo. Helaas toen we wilden op stijgen was er een probleem met het weer en hebben we nog een halfuur niet de lucht in gekund, maar daarna gingen we op weg! Na ongeveer 6 uur vliegen kwam ik aan op het vliegveld van Sacramento, dat was heel spannend! Ik liep naar de aankomsthal daar zag ik mijn gastgezin staan met een bord: Lisa, welcome here! Ze waren gelijk super lief en de kinderen informeerden me over hun hele leven, bijvoorbeeld dat hun vader vaak sokken met sandalen draagt en slechte grapjes maakt. En hoe hun auto spel dat ze onderweg altijd spelen werkt. Na mijn koffer te hebben opgehaald liepen we naar de auto en gingen we richting huis. Toen we de straat binnen reden en ik het huis zag, reed ik zo een Amerikaanse film binnen. Die huizen daar zijn zo groot en typisch! Alleen de garage was ik al van onder de indruk, met twee auto's erin was er nog een balzaal van ruimte over! Ze lieten me snel even het huis zien wat bestond uit 2 woonkamers en mega keuken en iets van 5 slaapkamers en 3 badkamers. Mijn kamer is erg mooi en lekker ruim en ik heb een eigen badkamertje. We zijn allemaal maar snel gaan slapen want voor de kinderen en mij was het al heel erg laat. Ik dacht ik slaap lekker uit maar helaas werd ik door mijn jetlag al weer om 7 uur wakker omdat het bij jullie daar toen al 3 uur s'middags was. Maargoed! Ik ben benieuwd wat de komende dagen zal gaan gebeuren en zodra ik naar school enzo ben geweest zal ik weer eens even wat laten horen!