woensdag 17 augustus 2011

Assessment test en orientation

Ik ben alweer een paar dagen hier en ik begin al wat te wennen. Afgelopen maandag was de eerste dag dat ik naar de campus moest, ik had deze samen met Christine, Jessica en Lexie (vriendinnetje van Jessica) zondag al een beetje verkend dus wist al een beetje waar ik moest zijn. Ik moest naar de ISO (international student office) om daar wat basis engels testen te doen. In de ISO is iedereen superaardig en mensen die ik nog nooit heb gezien komen op je af met: He Lisa! How are you, it is so nice to finally meet you! Dat is echt super leuk! De testen waren op de computer in een groot computerlokaal. Het is hier boven de 40 graden dus ik had lekker een korte broek met topje aan. Maar binnen in school is alles zo erg verkoeld dat je gewoon een lange broek en vest aan moet haha! Dus zat ik daar kou te lijden. Alle internationale studenten moesten deze testen doen en ik zat daar met iets van 15 andere studenten. Het viel me op dat echt het grootste deel aziatisch is en slecht engels spreekt. De testen waren niet super moeilijk en ik kwam op een gemiddeld engels niveau uit van lezen en grammatica, wat prima is! Om 3 uur had ik een volleybal try out dus ik moest gelijk door omdat deze in een andere gym was want die van de campus werd verbouwd. Maar echt die volleybalmensen hier zijn zoooo goed! Ze hadden training van 3 tot 6 en aan het einde viel ik echt dood neer en heb ik nu nog steeds spierpijn van, dus dat wordt m niet. Wel kan ik als ik dat wel een volleybal course nemen en dan meer volleybal voor fun doen, wat ook leuk is! Eenmaal thuis gekozen heb ik nog ff gewii-t met Justin, maar ben net als de kinderen maar vroeg naar bed gegaan want ik was dood op en ik moest de volgende dag om 8.45 op de campus zijn voor orientation. Dus dat was vroeg opstaan voor de eerste keer, gelukkig ben ik toch elke dag om 8 uur wakker hier, door die stomme jetlag! Christine bracht me naar orientation en de eerste 3 uur gingen mensen over van alles en nog wat praten, wat echt niet boeiend was. Toen was het rond 12en eindeijk lunchtijd en heb ik heel wat mensen ontmoet. Allemaal international students dus soms wat moeilijk te verstaan en moeilijk een gesprek mee te volgen en al helemaal moeilijk om hun namen te onthouden. om 2:00pm was de orientation afgelopen en omdat ik om 3:00pm een afspraak met de counselor had voor mijn vakkenpakket ben ik even naar de dorms geweest om daar wat te chillen en te poolen. Ben toch blij dat ik voor de homestay heb gekozen want het stonk daar en het was zooo klein! Iedereen had me al gewaarschuwd dat waarschijnlijk alle vakken die je wilt vol zullen zijn en dit was inderdaad waar. Kristen, de counselor, denkt dat ik wel in de fashion vakken komen die ik wil volgen omdat mijn major fashion is en ik hier maar voor éen semester ben, dus heb ik s'avonds alle leraren gemaild en moet je gewoon de eerste keer naar de course toekomen en vragen of ze je willen toevoegen, dus gaan we dat maar doen. Na mijn afspraak ben ik met de hele groep, internationale studenten die ik had ontmoet tijdens lunch, naar de westfield gallerie in Roseville geweest. Super chil winkel centrum met een forever 21, yeah! Was super gezellig en toen ik Christine belde was zij ook toevallig met Jessica in de mall dus kon ik mooi mee terug rijden. Nu ben ik lekker nog even twee daagjes vrij. Vrijdag heb ik nog iets met de internationale studenten en dan maandag gaan de lessen echt beginnen! Dus ik weet pas aan het einde van volgende week of ik in al mijn vakken ben gekomen, spannend! Hou jullie op de hoogte!