maandag 29 augustus 2011

a California weekend

Afgelopen zondag voor het eerst meegegaan naar de kerk om te ervaren hoe dat hier is. Mark en Christine waren zelf ook nog nooit naar deze kerk geweest, ze willen misschien van kerk veranderen omdat deze een stuk dichterbij is. Christine is de hele week al een beetje ziek dus die bleef thuis deze keer. Aangekomen bij de kerk werden we aan zo ongeveer de hele kerk voorgesteld en door een heleboel welkom geheten. De dienst vond ik heel leuk dus dat vraagt naar meer volgende week! Na de dienst even naar de speeltuin geweest naast de kerk zodat de kinderen zich weer even konden uitleven na het stilzitten in de kerk. Deze zondag was een van de warmste dagen die ze hier deze hadden gehad, het was rond de 105 degrees. Dus in de middag maar even het zwembad in gedoken om wat af te koelen. Voor s'avonds waren wij 'de meiden' uitgenodigd bij Linda, een van de overburen. Ze hebben een dochter Lexie, Jessica's beste vriendin en een dochter van mijn leeftijd, Brittany. Het leek Linda leuk als wij elkaar zouden ontmoeten. Toen we daar aankwamen vroeg Brittany of ik zin had om met haar en wat vrienden te gaan 'four-wheelen'. Ik had geen idee wat ik daarvan moest verwachten, maar het leek me wel gezellig dus ging ik mee. We reden met Brittany's auto (Volkswagen New Beetle, ik hou van die auto!) naar de plek waar we de andere zouden ontmoeten. Daar aangekomen stapten we in, in een zo'n grote dikke jeep en reden naar een soort bosgebied. Vanaf toen wist ik wat 'four-wheeling' inhield. Door het bos crossen over zandwegen met boomstronken overal, kuilen waardoor de auto bijna omrolde, en wilde herten die voor je auto wegspringen. Al met al was het echt super gaaf! Uiteindelijk kwamen we aan bij de rand van een rots waar je een super mooi uitzicht had over een lake en waar je super mooi sterren kon kijken. Toen ik daar een beetje van het four-wheelen bekomen was werd me verteld dat dit nog maar het begin stuk was dat easy was en dat we daarna nog naar het meer zelf zouden doorrijden. Dus maar weer de jeep in gestapt en weer alles over me heen laten komen. Eenmaal daar aangekomen was er weer een super mooi uitzicht dit keer aan de rand van het meer. Een paar namen een duik, maar dat vond ik weer iets teveel van het goede, en er werd een kampvuur gemaakt waar we gezellig bij hebben gezeten. Na nog een hele terugreis four-wheelend door het bos uiteindelijk veilig aangekomen bij Brittany's car en naar huis gekomen. Daar aangekomen snel m'n bedje ingekropen, want de volgende dag al weer het begin van een nieuwe schoolweek, en het was nogal laat geworden. Voor vandaag dus geleerd en ervaren wat four-wheeling is, al met al een super leuke ervaring om niet te vergeten hier in California!