maandag 31 oktober 2011

halloween!

31 oktober vandaag dat betekend maar 1 ding: HALLOWEEN! In nederland zou je dat zomaar eens kunnen vergeten, maar hier in california kan het je never nooit ontgaan! Mijn weekend stond al in het teken van het huis versieren, pompoenen en kostuums. Op dit moment is het 10.30pm en ben ik net thuis van een avondje "trick or treating" met Jessica. Voor kinderen staat halloween in het teken van jeverkleden en op de dag zelf de buurt rond gaan en smeken voor candy, voor mijn leeftijd betekend halloween: houseparties! Zoals ik al vertelde had ik mijn halloween houseparty vorige week, was een erg leuke ervaring!
Verder vertelde ik jullie al dat dit weekend waarschijnlijk in het teken zou gaan staan van halloween en dit was zeker waar. Vrijdagmiddag begonnen we met het huis versieren en vermaakten Jessie en ik ons met de kostuums:
Zondag stond in het teken van pompoenen! Ik weet niet hoe we dat in nederland noemen maar in ieder geval hebben we onze de hele middag bezig gehouden met carving pumpkins! Lastiger dan ik had gedacht maar erg leuk om gezellig met de hele familie te doen!
En het resultaat ziet er goed uit toch? Vandaag was het dan zover, halloween!! Na school gingen we gelijk door naar Olivia's huis (vriendinnetje van Jessica) daar waren nog 2 andere vriendinnen van haar en hun ouders en gingen we gezellig met z'n allen eten. Na het eten heb ook ik me gehuld in een cleopatra kostuum en zijn we naar buiten gegaan. Wat een ervaring zeg! Overal kinderen op straat en alle huizen zijn versierd, er was zelfs iemand die zijn hele huis had omgebouwd tot "haunted house" waar je voor in de rij moest staan, met echte levende monsters en alles!
Nu moe en voldaan met een heleboel candy weer thuis en maar eens snel gaan slapen want morgen weer vroeg naar school. Dit was dus de halloween gekte hier in amerika, leuk om een keer meegemaakt te hebben maar die enge dingen zijn toch niet helemaal mijn ding!