dinsdag 20 september 2011

Just a Message

Vandaag maar weer eens een nieuw berichtje over mijn leven hier in California. Zoals ik de vorige keer al zei, alles gaat hier z'n gangetje en alles begint te wennen. Dat is fijn, maar hoe verder je het semester in gaat hoe drukker alles wordt. Op dit moment overzie het niet zo goed meer, voor de komende 2 weken iets van 4 projecten die klaar moeten zijn, en 2 tentamens, dus enorm druk nog steeds. Vandaag gelukkig een van m'n spannendste projecten afgesloten, mijn presentatie over Dior. Dit weekend hard aan mijn posterboard gewerkt en de tekst die ik wilde zeggen uit mijn hoofd geleerd, want anders wordt ik zo nerveus, daar in het engels, straks weet ik niet meer wat ik moet zeggen. Dus vandaag was het zover, mijn presentatie. Ik was super zenuwachtig, voor een klas van 30 mensen, in het engels, vertellen, niet mijn ding. Gelukkig ging alles goed en beter dan verwacht eigenlijk, ik vergat natuurlijk wel mn tekst die ik precies wilde zeggen, maar ben blijkbaar op dit moment zo gevorderd in engels dat ik me er gewoon uit kan lullen en over kan gaan op onvoorbereid praten, dus dat is een heel goed teken. Mijn digital art en design lessen beginnen ook steeds leuker te worden, we zijn nu echt bezig met photoshop en leren hoe alles werkt enzo, niet meer al die voor informatie dat erg moeilijk was, maar gewoon lekker in de les werken aan je projecten. Vandaag bij Fashion History een soort memorie gedaan met allerlei soorten kledingstukken en dan moest je de goede naam bij het goede plaatje zoeken, etc. Ik heb natuurlijk gewonnen, haha, met mijn spelletjes talent! Ow en voor mijn tentamen had ik 81% deze keer, dus weer een B! Waar ik blij mee ben want ik had had gestudeerd. Verder begon vorige week the international club, dus besloot ik maar naar de meeting te gaan om te kijken wat dit inhield. De club zelf klonk niet echt super gezellig, maar wel aardige mensen ontmoet, dus dat was dan weer een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen. Over een paar weken zal ook de fashion club beginnen, dus daar heb ik erg zin in. Dit weekend ben ik vrijdag een dagje uit geweest met mijn buurmeisje Brittany. Eerst heerlijk geluncht at Olive Garden, een super lekker italiaans restaurant, ik was hier nog nooit echt 'fancy' wezen lunchen, maar dit is hier gewoon hetzelfde als diner, serieus. Ik zat er de hele dag nog vol van, dus ik snap waar de amerikanen dik van worden, hun veeeels te grote lunches! Daarna wezen shoppen, wat erg gezellig was. Helaas gaat ze deze week weer terug naar haar eigen college, waar ze in een appartement woont, maar ik ga er waarschijnlijk wel een keer een weekendje heen, dus dat is dan wel weer leuk! En zaterdag was een groot soort event in Rocklin, dus daar moesten we natuurlijk ook even met het gezin naartoe. Mark en Justin zitten bij de scouting en die organiseerde een groot ontbijt met pannenkoeken, dus dat was super lekker, en we hebben ook nog eens 100 of meer haha pannenkoeken meegekregen die over waren, dus nu kunnen we daar elke dag mee ontbijten! Voor de rest waren er een heleboel oude auto's, wat wel leuk was om te zien, ook al ben ik niet echt into auto's ofso. En verder gewoon allemaal leuke kraampjes en zo, dus was wel leuk! Voor de rest van het weekend niet mega veel gedaan, vooral gewerkt aan mijn posterboard en presentatie over Christian Dior en een beetje gestudeerd voor mijn Fashion History tentamen van donderdag. Ik ben nu nog op de campus en ik heb zo afgesproken met 2 internationale meisjes die ik heb ontmoet bij de internationale club, om gezellig te gaan lunchen. dus nu geniet ik nog even van de zon en zo lekker lunchen, maar daarna moet er toch echt weer gestudeerd worden!