dinsdag 10 januari 2012

Dag 11 t/m 13 Miami - Amsterdam

Zaterdag gingen we met de trein op weg naar Miami, het duurde ongeveer 4 uur en eenmaal aangekomen in Miami hadden we het plan gemaakt om met de bus naar het hotel te gaan. Dit was niet het beste plan van deze vakantie, allereerst een uur gewacht tot de bus uberhaupt kwam en daarna maakte de buschauffeur ons meerdere keren duidelijk dat we echt goed op onze spullen moesten passen, waarom kwamen we pas na de eerste stop achter. Wat bleek dat we midden in de ghetto van Miami aan het rijden waren en de raarste figuren in en uit liepen. We hebben het gelukkig overleefd en de buschauffeur dropte ons vlak bij het hotel (niet eens bij een busstop). Het hotel was chil en omdat we moe waren van de reis aten we snel wat en gingen we slapen. De volgende dag begon onze bustour door Miami, eerst hebben we door Miami Beach gereden en het Art Deco district en daarna werden we op een boot gedropt en langs een aantal eilanden gevaren.
Daarna gingen we weer in de bus en rijden we door de duurste wijk van Miami, Coconut Grove en daarna gingen we door naar Little Havana, een cubaanse wijk. Na heel veel te hebben gezien kwamen we eind van de middag weer terug bij ons hotel en hebben we nog even op het strand gechillt en gegeten bij een gezellig restaurantje.
De volgende dag stond onze wekker vroeg want we wilden de zonsopgang zien, het hotel zat vlak aan het strand en het was gaaf! De rest van de ochtend en begin middag hebben we heerlijk bij het zwembad gezont en helaas verbrand.
Daarna ging het toch echt gebeuren we gingen op weg naar het vliegveld, we vlogen eerst naar Philly en daarna door naar Amsterdam. Rond een uur of 10 vanochtend ben ik hier aangekomen en het voelt allemaal nog een beetje raar maar ben wel blij om weer thuis te zijn, ik heb een geweldige tijd gehad wat ik nooit meer zal vergeten, maar Nederland is toch mijn thuis, home sweet home!

zaterdag 7 januari 2012

Dag 9&10 Orlando

We begonnen de dag met een heerlijk amerikaans ontbijt buffet in het hotel. We hadden besloten vandaag een beetje rustig aan te doen en de shuttle bus naar Seaworld te nemen om 9.50am zodat we nog een beetje konden uitslapen! Eenmaal in Seaworld aangekomen was het heerlijk weer en een heel gek idee om de vorige dag nog met -4 graden in D.C te zijn, een wereld van verschil!
Ik wilde graag alle shows bekijken die er waren, en dit vulde de dag zo ongeveer. We begonnen met een hilarische huisdieren show, waarom die in Seaworld is snapten we ook niet, maar het was erg vermakelijk! Daarna snelden we ons naar de volgende show namelijk: de Orka's! Zo'n 30 minuten van te voren kwamen we aan en hebben we heerlijk even genoten van de zon. Mama had zich goed voorbereid en het regencapes meegenomen, want we zaten namelijk zoals dat werd genoemd in de "splash zone" van de show. En die orka's kunnen zeker splashen!!
Gelukkig droog de show doorgekomen gingen we door naar een soort acrobatische dansshow over de onderwaterwereld, erg mooi en super gaaf om te zien! Daarna hebben we even de roggen geaaid en was het tijd voor de dolfijnen show, want ons erg veel zin gaf in morgen!
Na de show nog even de dolfijnen bekeken en door gegaan om de zeehonden te voeren, want een heerlijke beesten zijn dat toch, zo schattig! Als laatste wilde we nog naar de zeehonden show en deze was hilarisch, we hebben ons rot gelachen!
Omdat we de shuttlebus van het hotel hierdoor gemist hadden besloten we nog maar wat langer te blijven en voor de tweede keer de Orka show te zien, omdat we deze zo gaaf vonden (deze keer niet in de splashzone overigens). Toen het park dichtging namen we de trolleybus en omdat we op de heenweg al een Denny's hadden gezien wilden we wat eerder uitstappen om daar te gaan eten! We wisten dat het vlak bij het hotel zat, dus dat we makkelijk konden nog even een stukje konden lopen. Maar helaas was dit niet het geval want op dezelfde weg zat niet 1 denny's maar wel 3! Na een halfuur lopen en nog geen hotel te hebben gezien besloten we maar weer op de trolleybus te stappen en zo kwamen we uiteindelijk gelukkig nog bij ons hotel aan. We gingen snel slapen zodat we morgen fris en fruitig klaar waren voor een dagje naar Discovery Cove!
De volgende dag stonden we vroeg op en namen rond 7.30am de bus naar Discovery cove. De dag was all inclusive dus ontbijten konden we daar. Om 8 uur kwamen we aan en kregen we te horen dat we om 10 over 9 naar de dolfijnen zouden gaan! Eerst hebben we heerlijk uitgebreid ontbeten en daarna hebben we ons omgekleed in wetsuit en gingen we op weg naar het water. We waren bang dat het koud zou zijn zo s'ochtends vroeg maar het water was prima te doen en zodra we onze dolfijn zagen dacht je er niet eens meer aan! Onze dolfijn was zo'n 5 maanden oud en heette Calipso. Ze was erg nieuwsgierig en had een bom vol energie! Het was echt zo geweldig, de man vertelde ons allemaal dingen over haar en we mochten haar aaien, kusjes geven en een stukje meezwemmen aan haar vin, het was echt zo leuk!
Helaas ging de tijd snel en was het alweer snel afgelopen, maar er stonden nog een heleboel andere leuke dingen op ons te wachten! Na de sessie met Calipso besloten we ons weer even om te kleden en naar de vogeltuin te gaan, hier kregen we een bakje met voer en konden we allemaal gave vogels voeren, ze kwamen echt van alle kanten op je zitten! Hierna ook weer een heerlijk uitgebreide lunch gehad en toen weer ons wetsuit aan om te gaan duiken! En ook dit was echt geweldig, zoveel vissen en mega grote roggen die soms gewoon tegen je aan zwemde bijna!
Toen we moe waren van het duiken hebben we ons heerlijk op de strandstoelen gestort om nog een uurtje heerlijk te relaxen en te zonnen. Het was een geweldige dag, echt om nooit meer te vergeten! Maar ook helaas aan deze dag kwam een einde! We besloten de shuttlebus naar een van de grote outlets in Orlando te nemen om daar nog wat te shoppen en daarna weer terug naar het hotel. Morgen gaan we met de trein op weg naar Miami, onze laatste bestemming, benieuwd wat dat ons weer allemaal zal brengen, spannend!

woensdag 4 januari 2012

Dag 7&8 Philadelphia, Washington DC

Vandaag zou een hele drukke dag worden, 2 grote steden gepropt in 12 uur! Vroeg kwamen we aan in Philadelphia en het was super koud!! We waren daar maar ongeveer een uurtje want er is veel te zien in D.C dus daar hadden we veel tijd voor nodig. In Philly dus snel even Liberty Bell gezien en ontbeten en toen alweer terug de bus in op weg naar D.C.
Washington staat eigenlijk vol met memorials, als eerst kwamen we aan bij het Jefferson memorial, waar het heel erg koud was, maar wel mooi. Na een uurtje rond te hebben gelopen reden we door naar het Korean memorial, Vietnam memorial en het Lincoln memorial, erg indrukwekkend allemaal en ook allemaal heel erg koud, het sneeuwde zelfs een tijdje!
Daarna het witte huis, Capitol Hill en we eindigden de middag met het National Museum of Natural History. Wat heel erg groot was, dus daar hebben we een paar uur rondgewandeld en mooie dingen gezien en s'avonds zijn we weer met de hele groep gaan eten, weer in een chinees restaurant, wat elke keer weer een belevenis is!
De volgende dag was de wake up call alweer om 5:00am en gingen we weer op weg richting New York, naar het vliegveld. Wij werden rond een uur of 12:oopm afgezet op JFK en zo waren we ruim op tijd want onze vlucht naar Orlando stond om 4.35pm gepland, dus lekker even in de terminal internetten, mensen kijken en eten en daarna naar Gate 26 richting Orlando, Florida! De vlucht was door voor ons niet duidelijke omstandigheden zo'n ongeveer een halfuur delayed, maar dit was verder geen probleem, nu zitten we hier in ons hotel en morgen hopen we op lekker weer voor een dagje Seaworld in Orlando!

Dag 5&6 New York Premium Outlets, New York City

Op 1 januari mochten we gelukkig een beetje uitslapen en gingen we om 10.45am op weg naar de Premium outlets in New York state. Hier hebben we heerlijk een dagje geshopt en s'avonds weer gezwommen in het hotel en vroeg naar bed want de volgende dag was het tijd voor een lange dag sightseeing in New York City!
Al vroeg kwamen we de volgende dag aan in New York. De bus stopten bij Ground Zero, waar we eerst even weer de mcdonalds opzochten voor een ontbijt en daarna zagen we een 9/11 memorial van de fire department, erg indrukwekkend. Met de hele groep liepen we weer achter het roze parapluutje aan en zo gingen we naar Wall street en "The Bull".

Hierna ging de groep verder met de New York tour en besloten wij zelf de stad in te gaan want we wilden graag naar Liberty Island, waar het vrijheidsbeeld te zien is. Aangekomen bij de plek van de veerboot bleken we niet de enige te zijn die daar naar toe wilden. Er stond een rij van zo'n paar 100 meter, maar de security vertelden ons dat het "maar" anderhalfuur zou duren, dus besloten we dat avontuur maar aan te gaan. Welgeteld 3 ijskoude uren later kwamen we dan eindelijk aan op Liberty island, maar het was het waard! Heel gaaf om het vrijheidsbeeld van zo dichtbij te kunnen zien!

Eenmaal terug op het vaste land namen we de metro naar Times Square, did the pictures en pakten even een starbucksje, om daarna een "gele" taxi te nemen naar het Metropolitan Museum of Art, waar we de rest weer zouden ontmoeten. We gingen weer op weg naar een volgend hotel en kropen ook vandaag snel weer ons bedje in, terugkijkend op een hele leuke dag!